Priznam da sem kar nekaj časa smatral, da je Luka Koper le neko navadno pristanišče, nič posebnega. Več ali manj sem vedel le to, da obstaja, ter si nisem mislil, da ima ne vem kako velik pomen. Potem pa sem se po naključju začel ukvarjati z neko logistično zadevo, kjer sem moral v procesu bolj podrobno raziskati, kako deluje Luka. Ta raziskava pa moram reči, da me je čisto šokirala in presenetila.
Ko sem si prvič začel brati in gledati video predstavitve delovanja Luke Koper, sem ugotovil, da ne gre zgolj za navadno pristanišče, oziroma kraj, kjer se raztovarjajo kontejnerji. Gre namreč za ogromen, dobro organiziran sistem, ki je bistveno pomembnejši, kot sem si lahko kadarkoli predstavljal. Končno sem lahko videl, da gre dejansko za vrata Slovenije v svet. Skozi ta vrata pride namreč ogromno tovora s celega sveta, ter tudi obratno. Zato je Luka Koper – multifunkcionalno logistično središče Slovenije, kar se tiče logistike, za Slovenijo precej pomembna.

Izvedel sem, da gre za multifunkcionalno pristanišče, ki pokriva vse od avtomobilov, kontejnerjev, generalnega tovora, tekočin in tako dalje. Prav tako ima enega izmed največjih avtomobilskih terminalov v tem delu Evrope. Med drugim pa gre skozi Luko Koper na stotine vlakov tedensko, torej ne gre le za obalno točko, temveč pravo logistično središče. Poleg tega me je navdušilo, kako dobro so povezani intermodalni prevozi, carinske storitve, napredni IT-sistemi za sledenje pošiljk ter vse bolj pomembne zelene pobude za zmanjšanje ogljičnega odtisa.
Tako sem se s to predstavitvijo naučil res veliko. Izvedel sem, da Luka Koper ni niti približno nekaj enostavnega in majhnega, temveč nas povezuje s celotno Evropo in širšim svetom. Njena vloga v verigi dobave omogoča podjetjem hitrejše in stroškovno učinkovitejše poti do trgov, kar je za naše gospodarstvo izjemnega pomena.
Še bolj pa sem lahko bil presenečen, ko sem imel nekaj časa nazaj priložnost to videti na lastne oči v živo. Tedaj sem lahko samo stal in gledal z odprtimi usti. Sploh nisem mogel verjeti, da gre za tako veliko reč, katero ne povezuje samo ladijski promet, temveč tudi cestni, železniški in ogromni sistemi za skladiščenje. Sama količina tovora pa mi je tudi kar vzela dih, še posebej ko sem videl, kako usklajeno ekipe skrbijo za varnost, učinkovitost in neprekinjen pretok blaga.